S79Z – Seychelles, Mahé isl.

20m vert. dipol Po loňské dovolenko/radiové expedici na Srí Lanku jsme se začali připravovat na podobnou akci na Seychelles (S7). Organizačně se toho ujal Vláďa OK1NY. Po diskuzích bylo vybráno místo na východním pobřeží jižně od Victorie. Antény a přípravu materiálu Jirka OK1RI a Petr OK1FFU. Vzhledem k tomu že Jirka já jsme se vrátili z Maroka a do odletu na S7 zbývalo asi pět dní měli to kluci dost našlapané. 4. dubna 2017 začal den D – odpoledne se sjíždíme k Jirkovi kde ještě balíme materiál a dovažujeme na přípustnou váhu do letadla.letiště Praha Po chvilce posezení nastává přesun materiálu i členů expedice na letiště v Praze. Zpět ještě musíme odvézt prázdná auta a tak Riško OK8WW nás odvezl zpět na letiště, díky Rišo. Poté jdeme odbavit zavazadla což proběhlo v klidu, jen jsme způsobili trochu větší frontu. Všech dvanáct Petr OK1FFU, Karel OK1JKT, Vláďa OK1NY, Jirka OK1RI, Vašek OK1VVT, Jožo OM5AW a Ivana, Jana, Ivana, Jarka, Adélka s Ankou. Po odbavení už začíná cesta přes Istambul do Victorie (Seychelles). Po vystoupení z letadla nás vítá teplota 32°C a ta nás provází každý den a 26°C v noci. Občas se přežene krátký tropický déšť který osvěží nás i přírodu, není divu že ostrov je krásně zelený. Na letišti ve Victorii trochu zmatku při odbavení, ale vše je nakonec O.K. a tak se přesouváme před letiště kde na nás čeká malý náklaďák na kufry a vaky s trubkami.Villa Luana a Yuna - ant YAGI 15m Posádku odváží dvě větší auta do našeho nového QTH. Villa Luana a Yuna v Au Cap, pěkné domečky po třech pokojích dvě koupelny a obyváček s kuchyňským koutem a verandou. Stravování si zajišťujeme sami, nebo na výletech a na večeři jdeme do restaurace nebo nám zahradník ugriloval báječnou rybu! Po rychlém zabydlení prohlížíme okolí kam s anténami a pak přípravy na stavbu antén a pracovišť.dary moře na grill Samozřejmě musíme otestovat vodu, je fajn teplá jako vzduch ale přesto příjemné osvěžení. První dva dny stavíme antény a někdo zajišťuje proviant a vše co je potřeba pro začátek pobytu. Postupně stavíme Yagi pro 15m a 10m, 4SQ z vert. dipolů pro 20m, 4SQ pro 40m, delta loop pro 80m a nakonec hadrák pro WARC pásma. Zařízení pro KV 2x TS480 + PA a 1x TS480(200W). Vašek postavil 2m pro EME, bohužel udělal jen jedno spojení (hladina rušení byla velice vysoká). Jožo ještě zkusil udělat anténu pro 160m, ale bohužel nebyla šance jak ji přizpůsobit a tak tento projekt jsme museli odpískat, sri.80m delta loop Pro mnohé z nás pobyt jižně od rovníku byl novinkou a hlavně pásma se chovají jinak než jsme zvyklí z Evropy nebo Maroka a to i dost rozdílně proti Srí Lance loni. Hned na začátku provozu zjišťujeme že rušení je velice silné a proměnné. Často nastala situace kdy na pásmu nebyl jediný signál, ale stačilo dát výzvu a během pár minut bylo co dělat. Někdy signály byly tak slabé a rušení silné, že byl problém nějakou značku vydolovat. Během provozu nastal problém u 20m a tak jsme 4SQ zrušili a postavili jeden vertikální dipol přímo na pláži. Pohled na noční oblohu je pro nás také zajímavý, vše je proti pohledu doma jinak, souhvězdí, postavení hvězd a hlavně krásný pohled na Jižní kříž!Tempio hindu - Victoria Kromě vysílání se musíme věnovat hledání a odstraňovat zdroje rušení. Šíření KV na začátku provozu bylo také poznamenáno poruchou. Část osazenstva občas během pobytu vyjíždí na výlety, ostatní pláže nebo za zajímavostmi ostrova. Přesto že jsme chodili na večeře a tak v té době nebyl u rádia nikdo podařilo se udělat 17904 QSO viz ClubLog kde lze ověřit QSO a prohlédnout různé statistiky. Pomalu se blíží konec pobytu a tak předposlední den likvidujeme antény kromě dipolu pro 20m a delta loop 80m to necháváme na den odletu.A teď všichni pohromadě Ještě společné foto před koncem pobytu. Vše zabaleno a vyrážíme směr letiště ve Victorii. 20. dubna se vracíme přes Istambul do Prahy postupně se rozjíždíme do svých domovů. Teplota blízko nule tak to byl šok a když jsme přijížděli domů tak na hřebenech Krušných hor ležel sníh.